Moi kaikki mittarikamut!

Lähdin reissuun rakkaalta kiltahuoneeltamme kivan mittariseurueen kanssa. Suuntanamme oli UVP, joka on lyhenne jostain. Sitä koitimme arvailla viikon mittaan, mutta en ole vieläkään varma mikä se todellisuudessa on. Ulkomaan reissu kuitenkin. Pakkaamisen kanssa ei tullut paniikkia, sillä pakkauslistassa oli vain passi sekä lakki ja reissuun sai ottaa ainoastaan käsimatkatavarat. Kentälle päästyäni kuitenkin hämmennyin, kun kellään muulla ei ollut haalareita päällään. En ollut ottanut kuin yhden t-paidan mukaan ja pidinkin rohkeasti sitä koko viikon!

Turvatarkastuksessa jouduin satunnaistarkastukseen, iik. Mutta se johtui varmaankin niistä haalareista. Pääsin onneksi kuitenkin koneeseen, yhden rauhoittavan tuopposen kautta. Lentokone ei oikeastaan jännittänyt minua ollenkaan, koska olen lentänyt monta kertaa. Minulle ei ollut varattu omaa paikkaa, mutta ihana työntekijä vei minut businessluokkaan drinkeille ja pääsin myös käymään kapteenin juttusilla koneen ohjaamossa. Sain samalla uuden leiman passiini! Lento laskeutui Hampuriin, jossa vietettiin pari päivää. Seikkailtiin nähtävyyksissä ja tutuksi tuli muun muassa Rambollin toimisto, iso konserttitalo, Reeperbahn ja Colibri. Käytiin myös miniatyyrimaailmassa, jossa minulle tuli ihan jättiläisolo! Se oli aika hassua. 😊

Sitten oli aika jatkaa matkaa. Matkattiin yöjunalla kohti tuntematonta. Nukuin junassa ihan hyvin, vaikka konduktöörin tupakanhaju olikin nenääni aika pistävä. I woke up in Zürich, eli heräsin aamulla Sveitsistä! Käytiin Zürichin korkeimmassa paikassa. Kavuttiin semmoisen superkorkean tornin huipulle ja siellä pidettiin joku tilaisuus. Näkymät olivat huikeat. Nautimme olostamme sekä virvokkeista! Sitten, koska olen tämmöinen hurjapää, päätin näyttää et kissaeläimet putoavat aina jaloilleen ja hyppäsin tornista alas! Kaikki meni hyvin ja sain suuret kunnianosoitukset koko mittarimatkaseurueeltamme.

Seikkailtiin (käveltiin) alas vuorelta ja nähtiin monta uutta ystävää: etana, kissa ja vuohia! Sveitsi oli minun makuuni kuitenkin aika kallis paikka ja olin ihan iloinen, että vielä illalla hypättiin junaan. Juna vei meidät suoraan Milanon yöhön. Siellä oli aika jännittävää! Matkattiin vielä tovi siitä meidän majoitukseemme ja taisinkin nukkua jo matkalla, hupsis…

Aamulla kuitenkin olin täynnä energiaa, kun lähdettiin tutkimaan kaupunkia megamittarimayhemin muodossa. Käytiin eri nähtävyyksillä ja loppuillasta katsottiin Euroviisufinaalia feikki riemukaarella! Olin sonnustautunut käärijäväreihin ja minua harmitti tosi paljon, että se pitkäkyntinen ruotsalainen vei voiton, murr.

Aamuherätys ei ollut minun mieleeni, koska ilta meni aika pitkäksi. Lähdettiin kuitenkin matkaan junalla, josta vaihdoimme vielä lauttaan. Päädyimme Bellagioon ja siellä vietetty päivä oli huippu! Päästiin uimaan ja huhujen mukaan se järvi on tosi syvä. Se vähän jännitti ja vesi oli aika kylmää, mutta kävin kuitenkin pulahtamassa! Pääosin pääsin matkustamaan jonkun olalla tai taskusta kurkistaen, jottei minun jalkani väsyisi niin paljon. Siitä olen kiitollinen matkatovereilleni. Muutenkin oli huippureissu ja toivon että pian taas päästään matkaan!