MK kesäkuntoon 2020 -skabassa mittarit kisaavat toisiaan vastaan sekä itsenäisesti että vuosikurssien välisesti suorittamalla päivittäisen liikuntahaasteen ja harrastamalla liikuntaa yleisesti. Uudet liikuntahaasteet julkaistaan aina viikoittain tulevan viikon päiville. Alla olevaan lomakkeeseen kirjataan suoritukset, joiden perusteella saa pisteitä. HUOM! Yhdelle päivälle voi tehdä vain yhden lomakkeen. Ilmoitathan liikuntasuorituksesi kahden päivän kuluessa, myöhemmin tehtäviä ilmoituksia ei hyväksytä kilpailuun mukaan. Kilpailu päättyy 17.5.

Ohjeet lomakkeen täyttämiseen:
– Kirjoita oma nimesi ja valitse vuosikurssisi.
– Valitse päivämäärä
– Valitse, suorititko päivän liikuntahaasteen.
– Kirjaa muut päivän aikana harrastetut liikuntamuodot.
– Kirjoita liikuntasuoritusten yhteiskesto minuutteina. (Viiden minuutin tarkkuus riittää)
– Valitse liikuntasuoritusten fyysinen kuormittavuus asteikolla 1-5. Jos teit useamman liikuntasuorituksen päivän aikana, valitse näiden kuormittavuuksien keskiarvo.
Esimerkkejä liikuntasuoritusten kuormittavuudelle:
1. (hyvin kevyt): rauhallinen kävely, koiran ulkoilutus, venyttely
2. (kehittävä): reipas kävely, kevyt pyöräily, kotivoimistelu
3. (rasittava): kevyt juoksu, metsässä patikointi, höntsäkoripallo
4. (hengästyttävä): vauhdikas juoksu, kuntopiiri, soutu, hyppynarulla hyppely
5. (näännyttävä): Cooperin testi täysillä, maksimivoiman tuotto

Pisteytys:
Pisteitä saa suoritetuista päivittäisistä liikuntahaasteista ja muista liikuntasuorituksista seuraavasti:
Liikuntahaaste: 10 pistettä
Muu liikunta: aika (minuutteina)*fyysinen kuormittavuus jaettuna kymmenellä (esim. 30 minuutin rasittava liikunta tuottaa 9 pistettä)

 

Viikon 19 (4.5.-10.5.) haasteet:
Ma 4.5. Viikon vessapaperitreeni:  Tee tämä treeni vessapaperirullilla (Video)
Ti 5.5. Tee liikkuvaa lankkua (videon toinen liike) 7 minuuttia villasukilla (Video)
Ke 6.5. Suorita kenkähaaste (Video)
To 7.5. Tee päivän aikana 10 minuuttia Bird Dog liikettä (Video)
Pe 8.5. Juoksu/pyöräily/kävelylenkki vähintään 45 min
La 9.5. Bring Sally Up V (Video)
Su 10.4.  Laita viikon aikana jonain päivänä someen (mieluiten ig story) video tai kuva omasta liikkumisesta tai mk:n liikuntahaasteen suorittamisesta. Käytä julkaisussasi #MKLiikkuu ja muista tägätä @maanmittarikilta

Viikon 20 (11.5.-17.5.) haasteet: Näistä haasteista tuplapisteet!
Ma 11.5. Viikon vessapaperihaaste (Video)
Ti 12.5. Lankuta 10 minuuttia (Video)
Ke 13.5. Seinäistuntaa 10 minuuttia (Video)
To 14.5. Tee 100 dead bug liikettä per puoli (Video)
Pe 15.5. Kävele tai juokse 200 porrasaskelmaa ylöspäin
La 16.5. Bring Sally Up punnerrushaaste (Video)
Su 17.4.  Tee 50 mittarimato-liikettä (Video)